Szombathelyi Egyházmegye

Szécshenyi 2020 - Európai Szociális Alap

Hittantábor Vasváron

vasvári hittantáborJúnius 20-án az évzáró másnapján, a Felsőcsatári Nyelvoktató Nemzetiségi Általános Iskola 28 tanulója, 3 kísérőjükkel, izgatottan kelt útra a vasvári hittantáborba.

vasvári hittantáborMire megérkeztünk az alig 40 perces út végére, már minden szendvics, és ropi, valamint innivaló elfogyott. Vasváron már várt bennünket Zágorhidi Czigány Balázs, aki megmutatta a szállásunkat a domonkos rendházban. Miután elhelyezkedtünk, rögtön felmentünk a rendház emeletére, ahol nagyon érdekes kiállítást néztünk meg a domonkosok életéről. Megtudtuk, hogy ki volt az alapító, milyen ruhát hordtak, milyen szobában aludtak és napközben mit csináltak. A falakon híres domonkos szerzetesek arcképei néztek le ránk. Balázs bácsi meghagyta a kíváncsiságunkat, mert azt mondta, hogy a múzeum másik részét, a következő nap fogja megmutatni. Nagyon vártuk, és kíváncsiak voltunk, hogy milyen lehet. Ebéd után elsétáltunk a kilátóhoz, és a Szentkúthoz, ahol kulacsainkat megtölthettük friss forrásvízzel. Az esti szentmisére csak át kellett sétálnunk a temploma. Szentmise után, Loyd atya és társa átjöttek hozzánk és együtt énekeltünk, táncoltunk.

Másnap Zágorhidi Czigány Balázs munkatársa megmutatta a múzeum másik részét, ahol megismertük milyen eszközökkel dolgoztak régen, mibe öltöztek, hol aludtak, és hol imádkoztak. Nagyon sok kérdést kaptak a gyerekek, s aki ügyesen felelt, ajándékot kapott. Az aznapi szentmise után a templom kántora megengedte, hogy felmenjünk a kórusba, és a gyerekek kipróbálhatták az orgonát. Nagy élmény volt, amikor megszólalt a leghangosabb hangja a hangszernek. A tábor alatt jutott idő szórakozásra is, hiszen voltunk strandon, számháborúztunk, fagyiztunk, sorversenyeket csináltunk. Fáradtan, kipirulva, tele élményekkel tértünk haza, é megfogadtuk, hogy legközelebb ismét jövünk.