Szombathelyi Egyházmegye

Szécshenyi 2020 - Európai Szociális Alap

A Lenti Esperesi Kerület hittanosainak Szent Márton Ifjúsági Tábora, 2016

Szent Márton Ifjúsági TáborA Szombathelyi Egyházmegyében Szent Márton jubileumi esztendő volt, melyhez kapcsolódva szerveztük meg a táborunkat. A Tábor július 25-28. között valósult meg. A jubileumi év mottója a Felemelő szeretet volt, ezért mi is erre szerettük volna a tábor tematikáját felépíteni.

Szent Márton Ifjúsági TáborKorán reggel indult csapatunk Csesztregről a Zala Volán által rendelkezésünkre bocsátott autóbusszal. Kiváló sofőrünk végig velünk volt, bár a múzeumok többségébe nem jöhetett be, mert a busszal kellett lennie, de jó pár helyszínen a csapattal tartott, sőt végig részt vett tanári/vezetőségi megbeszéléseken, aktívan közreműködött a lebonyolításban, természetesen a szálláson is velünk volt.

A táborban több településről érkeztek diákok. Csesztregről, Kerkabarabásról, Zalabaksáról, Kerkakutasról, Kerkafalváról, Lovásziból, Lentiből, tehát a Lenti Esperesi Kerület több Plébániájáról.

Szent Márton Ifjúsági Tábor1.     nap: 2016. július 25. hétfő

Csesztregről első állomásunk Narda volt, ahol betekintettünk a Szombathelyi Egyházmegyei Karitász napközis táborába, kipróbálhattuk, amivel ők foglalkoznak a nyár folyamán a gyerekekkel, bemutatták a táboruk felépítését, működését, Inzsöl Rihárd atya pedig a helyi templomon túl beszélt nekünk a Szentpéterfai Plébánia (Narda is ide tartozik) településeinek történetéről, templomairól, fűszerezve egy kis teológiai ismertetéssel is a mondandóját. Az itt kapott tízórai után Szombathelyre utaztunk, ahol elfoglaltuk a szállásunkat. A szobabeosztás után kis csapatokat alakítottunk ki a diákokkal. Miután a csapatok is felálltak, a Martineumban ismerkedtünk a Szent Márton út elnevezésű programmal, majd ehhez kapcsolódóan feladatokat is megoldottak a csapatok. Ebéd után indultunk a Karitász központjába, ahol a működésükről, feladataikról beszéltek nekünk, illetve végig látogattuk a Szikla Gondozási Központ épületét betekintést kapva milyen sokrétű feladatokat végeznek a különböző állapotú gondozottakkal, találkoztunk beszélgettünk is velük. Ezután a II. János Pál Szakkollégiumba tértünk be, ahol Dr. Németh Norbert egyetemi lelkész úr mutatta be az impozáns épületet és az itt folyó elkötelezett munkát. Diákjaink közül sokan középiskolások, így különösen érdekelte őket egy ilyen kollégium és az itteni szakmai műhelymunka. Császár István egyházmegyei kormányzó úr várta csapatunkat a Székesegyházban. Itt Szent Márton egyházmegyéjének bemutatása után, megtekintettük a teljesen felújított Székesegyházat, sőt felmehettünk a tornyokban újonnan kialakított kilátóba is, ahonnan gyönyörű panoráma tárult elénk. Elsétáltunk a Szent Márton Látogatóközpontba, ahol Schauermann János plébános úr bemutatta a Látogatóközpontot, végigjártuk a kiállítás termeit az ő szakszerű vezetésével, a Szent Márton ereklye előtt rövid áhítatot is tartottunk, majd Szent Márton életéről néztünk meg egy tanulságos dokumentumfilmet, végül Szent Mártonnal kapcsolatos játékokat próbálhattunk ki. A vacsora után a szállásunkon vidám feladatokkal telt az este.

Szent Márton Ifjúsági Tábor2.     nap: 2016. július 26. kedd

Ezen a napon Sárvárra látogattunk el, ahol megnéztük a város nevezetességeit, majd a nap többi részét a fürdőn töltöttük, ahol az ebéd mellett vizes feladatok is várták a társaságot, illetve a strandröplabda fortélyait is megtanultuk. Este vidám, zenés programunk volt a szállásunkon.

Szent Márton Ifjúsági Tábor3.     nap: 2016. július 27. szerda

A délelőtt folyamán Szent Mártonhoz és Szombathelyhez kötődő akadályversenyt tartottunk. A város különböző pontjain elhelyezett állomásokhoz kellett a csapatoknak odatalálni illetve különböző feladatokat megoldani. A cél az Iseum volt, ahol miután minden csapat megérkezett és sikeresen teljesítette a feladatokat megtekintettük szakvezetéssel a múzeumot, kiemelve a Szent Márton időszakos kiállítást. Ebéd után Celldömölkre utaztunk, ahol elsőként „kiscelli Szűzanyát” köszöntöttük és bemutatták nekünk a szép búcsújáró templomot. Ezután a Ság-hegy lábánál kialakított vulkán múzeumot néztük meg fantasztikus tárlatvezetéssel, majd maga a hegy meghódítása következett. A tartalmas délutánt még Sitkén a kápolna megtekintésével gazdagítottuk. Este pedig szintén vidám vetélkedővel zártuk a napot.

Szent Márton Ifjúsági Tábor4.     nap: 2016. július 28. csütörtök

Utolsó napunkon Pannonhalmára látogattunk el, „Szent Márton hegyére”. Itt tárlatvezetéssel megnéztük az apátságot, kiemelve a Könyvtár gazdag kincseivel, majd a Levendulás ültetvényt és lepárlót, csoki készítő műhelyt mutatták be fiataljainknak. Ezek után a Szombathellyel közösen rendezett Szent Márton kiállítást is felkerestük. Hazafelé Vámoscsaládon álltunk meg, ahol Aigner Géza atya, Szent Márton kultusz nagy ismerője várt bennünket. Ő mesélt a Szentről olyan érdekességeket, amiket ritkán hall az ember, majd a Plébánia udvaron vidám vetélkedőt szervezett nekünk, majd a templom kertben Szent Márton életéhez kapcsolódó elmélkedést vezetett, melynek mindegyik állomásánál egy-egy diák közreműködött aktívan. Este értünk vissza Csesztregre sok szép élménnyel.

A tábor igyekezett a mai fiatalokkal jobban megismertetni Szent Mártont, az Ő Egyházmegyéjét, illetve a Szent életéből fakadó karitatív szeretet mai lehetőségeit. Természetesen jó közösség erősítő is volt ez a néhány nap.

Ezúton is szeretnénk köszönetet mondani az Emberi Erőforrások Minisztériumának, mely az EGYH-KCP-16-0576 sz. támogatás révén 1,4 millió forinttal járult hozzá e felejthetetlen 4 nap költségeihez.

Csesztreg, 2016. augusztus 2.