Szombathelyi Egyházmegye

Szécshenyi 2020 - Európai Szociális Alap

Hitoktatók tavaszi továbbképzési napja Dr. Serfőző Levente atyával

dsc0185Március 17-én pénteken részt vettünk az idei tanév második hitoktatói továbbképzésén. Első körben Dr. Serfőző Levente atya tartott nekünk online ismertetőt, az újonnan megjelent katekézis direktóriumáról. Levente atya a Szeged-Csanádi Egyházmegye Kateketikai Intézetének vezetője, oktatási püspöki helynöke, valamint kateketikai és ifjúsági referense. Felvázolta a direktórium keletkezését, visszamenőleg Szent Ágostontól egészen napjainkig. Hangsúlyozta, hogy a direktórium legyen a segítőnk abban, hogy vonzóbbá tudjuk tenni a Jézussal való kapcsolatot, amit az emberek felé is ki kell vetítenünk, és, hogy nem maga a fogalom fogja megváltoztatni az életüket, hanem a személyünk, életmódunk, imaéletünk, valamint ha látják rajtunk a lelkesedést és vidámságot.

Továbbá kitért a müsztagógiára, hogy az a titok amit mi keresztények használunk az nemdsc0184 a hétköznapi ember szóhasználatában lévő titkot jelenti, hanem, hogy Isten feltárja magát és közel kerül az emberhez. Hangsúlyozta, hogy a szentmise fontosságára hívjuk fel az emberek figyelmét. Tudatni kell velük, hogy konkrétan mi zajlik egy szentmisén, például miért térdelünk, miért állunk, stb. Fontos hangsúlyoznunk az oltáriszentség központi lényegét, ami a szentmise alapja.
Az előadás végén három kérdést tett fel nekünk hitoktatóknak Levente atya, amit kiscsoportra bontva megvitattunk, és a végén közösen mindenki előtt átbeszéltünk, ezzel is motiválva egymást. A következő kérdések hangoztak el, és egy-két gondolatot is szeretnék megosztani, hogy milyen válaszok érkeztek.
dsc01791. Katekézis mely területén érzem magam otthon?
A csoporton belül leginkább csak a kisebb és nagyobb korosztályok jöttek szóba. Legtöbben az alsósokat mondták, mivel ők még tisztábbak, nyitottabbak a misztikum felé. Voltak olyan hitoktatók is, akik a 7. 8-osokat említették, akikkel jól megtalálják a közös hangot.
2. Mi az álmom?
Többen megjegyezték, hogy jó lenne külön hittanterem, okostábla, pontosabban, amikkel jobban tudják szemléltetni a tananyagot.
Lelki értelemben is vannak álmok, hogy Egyházunkban is meglegyen az a tűz, lelkesedés és szeretet, ami jobban vonzaná a keresőket, s ez által hitelesebben átadhatóvá válhatna az evangélium, az örömhír lényege.
3. Milyen örömök vannak a hitoktatásban?
Egyhangúlag mind azt mondtuk a GYEREKEK. Jó érzéssel tölt el minket, mikordsc0180 bizalommal fordulnak hozzánk, mert az iskolában sokszor a tanároknak a tanítás mellett nincs nagyon idejük a kis lelkükkel, gondjaikkal foglalkozni. Napi szinten átélhetjük, mikor a gyerekek a kicsiktől a felsősökig szünetben odafutnak hozzánk, és átölelnek.
Az is lelkesít minket, mikor magától a szülőktől jön a visszajelzés, hogy milyen jó, hogy hittanos a gyermeke, mert sok mindenben támogatást kap, amire csak hittanórán van idő. Van olyan hitoktató is, aki majdnem minden évben keresztszülő, vagy bérmaszülő valamelyik tanítványának. 
Hittantáborok, gyerek szentségimádások is örömet adnak nekünk hitoktatóknak.  
dsc0181Természetesen a legnagyobb öröm számunkra az, hogy Istenről, Jézusról beszélhetünk a gyerekeknek, fiataloknak, ami a környezetünkre is kihat, amitől a saját életünk is gazdagabbá, értékesebbé válik, amire nagy szükség van ebben az egyre inkább zavaros világban.
Továbbképzés jó alkalom arra is, hogy egymással találkozzunk, megosszuk egymással örömeinket és nehézségeinket. S nem utolsó sorban, jó baráti kapcsolatok is kialakulnak, aminek köszönhetően egymás munkáját is elő tudjuk segíteni.

Szöveg: Timárné Móricz Hajnalka

hitoktató