Új esély - Megáldották a Magvető Tanodát Szombathelyen
Dr. Székely János megyéspüspök megáldotta Szombathelyen az egyházmegyei karitász égisze alatt működő Magvető Tanodát. Az egyházmegye új intézménye hátrányos helyzetű gyermekeket segít. Az egykori Annunciáta Rendház alagsorában működik március 1-jétől a tanoda.
Ehhez hasonló intézmény 95 működik az országban, mondta a martinus.hu-nak adott interjújában Székely János megyéspüspök, aki hozzátette: a tervek szerint az egyházmegye a zalai területeken, Letenye térségében nyit még tanodát. A hátrányos helyzetből való kiemelkedés legfőbb útja a tanulás, a munka, az emberi szív, mondta a megyéspüspök. Másként alakul az ember élete ha tanul, igaz ez a munkalehetőségekre, de a családi életre is. Sok gyermeknek a tanulás nagy kihívás: a családjuk ebben nem támogatja őket, nehézségeiket nem tudják egyedül áthidalni, így az iskolát sem nagyon szeretik, mert rengeteg kudarc éri őket. A tanodák azonban másként működnek: itt családias légkör uralkodik, bátorítják őket, segítik a tanulási nehézségek megoldásában, kapnak uzsonnát, szünidős programokra hívják őket, mondta Székely János.
A tanoda szerződéseit aláírták a minisztériumban, ezt a jóhírt jelentette be a fenntartó képviseletében Tuczainé Régvári Marietta, az egyházmegyei karitász igazgatója. Emlékeztetett arra, hogy egyházmegyénkben Zalaegerszegen, még a rendszerváltás környékén a helyi karitász csoport hasonló módon foglalkozott a gyerekekkel, mint most a tanoda teszi.
Virágh Enikő szakmai vezetésével kezdi meg munkáját a tanoda, alakítják ki a beosztásokat, hogy melyik gyermek mikor jön majd délutáni foglalkozásokra. Hetente minimum 4 órát kell a gyerekeknek a tanodában tölteniük, mondta a martinus.hu-nak adott interjúban Virágh Enikő, aki korábban Zalabaksán és Lentiben vezetett ilyen intézményeket. 20 gyermekkel kezdik meg a munkát, ez később 30-ra bővülhet. Önkéntesek segítik a gyerekeket a tanulásban, személyiségük fejlesztésében, mondta Virágh Enikő, hozzátéve: szerződést kötünk a gyerekekkel és szüleikkel, és közösen kialakítunk egy rendszert, hogy mikor tudnak jönni a tanodába. Kiscsoportos vagy egyéni foglalkozásokon segítjük őket az aznapi feladataik elkészítésében, megkeressük az elmaradásokat, amik nehezítik az iskolai munkájukat. Segítünk egy pozitívabb jövőképet kialakítani, mondta, majd bemutatta ki is foglalkoznak majd a gyerekekkel.